Thursday 25 July 2013

Trend & Fesyen

Trend & Stail..

Tak. Aku bukan anti trend atau fesyen. Selagi
ianya masih selari dengan syariat, ok.

Ok. Mungkin ada yang tak setuju dengan
mengatakan ini Tabarruj, aku setuju jugak.
Tapi penekanan aku kali ini bukan itu.

Macam ni. Aku sering ke Masjid untuk
berjemaah. Bukan nak kata aku bagus, tapi ini
tuntutan.

Ok. Terkadang aku lewat untuk takbir pertama.
Dan sebelum masuk ke saf, aku akan
berhadapan dengan pelbagai posisi solat
termasuk sujud.

Aku faham, trend masakini untuk lelaki
antaranya, memakai baju 'ngam-ngam' tubuh,
walau tubuh tu kering mahupun sasa. Mungkin
tidak perasan, atau tak sedar atau kurang
peka, setiap kali sujud...

Separuh dari seluar dalam anda terpapar
hingga menampakkan belahan punggung dan
belakang badan terpapar separas bawah
pusat!!!

Aku tak nak bicara soal hukum solat tu sebab
aku bukan ustaz, tapi kita sedia maklum, itu
aurat bukan?

Macam ni lah. Untuk lelaki yang memang
trendy dan berjiwa fashionista, atau yang
memang suka pakai baju body fit, apa kata
jika anda cuba sujud dan suruh rakan-rakan
anda ambil gambar keadaan sujud anda.

Mungkin dari situ kita boleh mentafsir 'nilai'
sujud anda...

Walau aurat tertutup ketika berjalan, tapi tidak
ketika sujud..

2 sen..

No comments:

Post a Comment